Stan spraw
Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do informacji o stanie Twoich spraw, informacjach o podatkach i opłatach oraz jeśli chcesz dokonać płatności to wejdź na zakładkę Twoje dane i zaloguj się do systemu.
Dzięki uruchomieniu nowych funkcjonalności na portalu eUrząd można po zalogowaniu się w sekcji Twoje dane zapłacić za podatki i opłaty.
Najnowszą funkcjonalnością portalu jest aplikacja mobilna mMieszkaniec, w której dzięki zintegrowaniu z portalem eUrząd uruchomiono moduł podatki i opłaty, w którym oprócz uzyskaniu informacji można bezpośrednio ze swojego telefonu wygodnie dokonać opłaty.
Najnowszą usługą dostępną w portalu i aplikacji są dołączone płatności za zobowiązania z tytułu:
- wieczystego użytkowania - formularz
- obsługa zobowiązania z tytułu przekształcenia wieczystego użytkowania w prawo własności - - formularz
Więcej na ten aplikacji mMieszkaniec uzyskasz na stronie - przejdź
Załatwianie spraw - Katalog usług
eUsługi dostępne w Systemie Informacji Przestrzennych
Takie jak:
- wypis i wyrys z miejscowego planu
- wniosek o zmianę planu
- informacja o przeznaczeniu działki i jego zmiana
- wniosek o czasowe zajęcie pasa drogowego
- wniosek o ustalenie numeru budynku
- elektroniczna obsługa wniosku z tytułu dzierżaw
- opłaty z tytułu zezwolenia na sprzedaz alkoholu
Dostępne na stronie Aplikacji SIP: pod linkiem https://sip.gison.pl/rabkazdroj_wnioski
Szybkie płatności
Nowym rozwiązaniem wdrożonym w projekcie Rozwój eAdministracji w Gminie Rabka-Zdrój jest portal Szybkich płatności dostępny pod adresem:
https://platnosci.ratusz24.pl/szybkieplatnosciclient/umrabkazdroj
Na portalu tym można bardzo szybko i wygodnie zapłacić np za:
- opłatę skarbową,
- opłaty związane z czynnościami urzędu stanu cywilnego,
- opłaty związane z meldunkami/ PESEL oraz dowodami osobistymi,
- opłaty związane z wydaniem zaświadczeń o niezaleganiu.
Usługi dostępne na portalu EPUAP
Dostęp do formularzy w sprawach, które możesz załatwić w pełni elektroniczniena platformie EPUAP uzyskasz wybierając sekcję Usługi elektroniczne.
Jeżeli w sprawie, którą chcesz załatwić nie ma zdefiniowanego wzoru formularza, to skorzystaj z formularza elektronicznego pisma ogólnego.
Pismo ogólne do urzędu
Pismo ogólne przeznaczone jest do tworzenia pism w postaci elektronicznej, w przypadkach gdy łącznie spełnione są następujące warunki:
- organ administracji publicznej nie określił wzoru dokumentu elektronicznego umożliwiającego załatwienie danej sprawy;
- przepisy prawa nie wskazują jednoznacznie, że jedynym skutecznym sposobem przekazania informacji jest jej doręczenie w postaci papierowej.
Pismo takie możesz złożyć w pełni elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP. Poniżej znajduje się odnośnik do elektronicznego formularza pisma ogólnego, które zostały udostępnione przez Urząd.Pismo musi być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 262) lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP zgodnie z art. 20 a i 20 b ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 235).
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA ORAZ NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE BĘDĄ UDZIELANE WYŁĄCZNIE ZA POMOCĄ ŚRODKÓW KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ
Warunkiem skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego jest wcześniejsze przesłanie mailem na adres:
pomocprawna@nowotarski.pl
skanu lub zdjęcia wypełnionego i podpisanego wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa prawnego zawierającego oświadczenie, że nie jest się w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
O terminie porady zostaną Państwo poinformowani
Dodatkowe informacje pod nr tel. 18 2661 300